Pages

10/02/2020

ORFOZ'UN BAKIŞI


ORFOZUN BAKIŞI

(KIRIM MEKTUPLARI)

 

 

Başak‏ @carnafauna ·

« Hava ayaz mı ayaz, güneş sıcak mı sıcak, Başak gezer sokak sokak »

*

 

Bakalım hangi hazirede rastlayacam gene size?

Güneşli bir kış akşamı çökerken izbelere

kediler aç sen üşümüş ben sahlepcide mahsur

uzun uzun öterken boğazda şilepler

gümbürderken mimar sinan köprüsüne çakılan kazıklar

yıkılırken içimde eski han odaları

bekarlığa vedâ partim

rakım

 

Sanma ki bu derbeder ayyaşın

vardı hanları hamamları

ince hastalıktan gidince genç eşi

mezarlık köşelerinde yatmaya başladı

derler cinleri varmış yaklaşma

dediler Müfit Paşanın torunuymuş

cenk etmiş jonbayırında süngüyle

somuncu babaymış dedesi

haziresi bursadan

üsküdara yürümüş

 

derler kırklara karışmış

yol dergâhında süpürmüş

ne padişahlar ne şehzadeler

haber göndermiş divâna istetmiş

teşbihin taşı ak göz yaşı

beyaz libalarla dolaşır

gevrek satar macun satar

çocuklar mecnuna tapar

analar babalar kovakova

su atar gökgürledi sanar

bir ihtiyar göçtü yazar

 

hacı vapurdan inince diz çöktü ve yeri öptü

evkafa işe gitmeye çalışan sabah güruhu durakladı

kadınlar ipek çoraplarını çekiştirerek işte bir deli dedi

işini bitiren çımacı

amasyadan dayısının yanına çalışmaya gelmiş

elma yanaklı eldivenli oğlan yanaştı

kible o tarafta değil hacı

 

el hacı buyurdu:

evladım ben ona değil buna dua ediyorum

haşa dedi eski köylü cebel oğlan

diklendi süngüsüne davranarak

üskürdar sahilinde kızılbaş isyanı

kırmızıya bürümüştü denizi

orfoz geçerken baktı hacıya acıyarak

bizansta çan çalındı

'burda bi karınca ezilmiş

kıyâm var dedi

 

İşte, demem o ki

orfozun bakışını resmetmeni ricâ edecektim Neriman

ben şiirini yazabildim sadece

orfozun geçişini kaçırma bu sene

erken gelebilir diyor

kırımlı balıkçılar

ben iyiyim üstümde aba var

biz iyiyiz askelerin de selamı var sana

resmini özlemle bekliyorlar

bizim koğuşa

 

Bak burda şiirden anlayan bir Tahsin yüzbaşı var

senin şiir eksik kalmış diyor

hadi tamamla dedim

şunlar yazdı:

"sen benim bekârlığa vedâ partim ol

beraber içelim

hatta bırakayım şu kocakarı İstanbulu

biz senle evlenelim

Dimetoka Pazariç Domaniç

olsun çocuklarımızın adları"

kızardım

*

Grifon Çizmişsin

“Yan sayfaya göz ucuyla bakan Siyah Grifon,

orada herşey ne kadar da renkli diye düşündü.

Simsiyah olması yetmezmiş gibi

bembeyaz boş bir sayfada yaşıyordu.”

(Başak)

*

 

Ama onda Aşuk'un Maşuk'a göndereceği bir dal sümbül var;

o,o iş için yaratılmış:

pençesini gülün dikeni gibi Maşuk'a saplamak

sonra Aşık,Maşuk'la halvetteyken

o da renkli bahçeye geçecek

ve hiçbir şey olmamış gibi resimdeki renkli yerini alacak

Sonu hep öyle bitmez karanlıkta...

 

Hem baksana Aşuk daha doğmak üzere

anasının karnında yüzüyor uykusunda

ya da belki de çoktan ölmüş

o sümbül onun habercisidir belki de

ağzından kusuyordur süt gibi oğlanı

baksana Şahmeran ova olmuş dere yatağı

olmuş da uzanmış açmış boynunu

oğlanı bekliyor utançla

ondandır pençe

 

1 commentaire:

selavy a dit…

Aaa bir de baktım güneş açmış
Meğerse ben Türkçe yazabiliyormuşum...

Güzel Farsça beyitlerime ne olacak o zaman?
Kenar süslemesi yaparım onlardan da...

Hasret bitti mi?
O kadar kolay mı her şey?