Pages

26/09/2016

Gizli Şeyler bunlar Kavafoğlu...



Gizli Şeyler bunlar Kavafoğlu...

Kimse bilemez bir fotoğrafın neden çekildiğini
İşte bu fotoğrafın arkasında da ufak, eski bir
Demiryolu köprüsü, var ama görünmüyor...
Bu sokağı köprüden görüp indim fotoğrafını çektim
Sanki hep bu sokakta yaşamışım gibi bir his var
Belki de çocukluğumun geçtiği mahallelere yakınlığından
Burası Samatya, Küçük Langa...
Buraya gezmeye gelmedim, Çapa Tıb'ba
Kanser biyopsi sonuçlarını tetkik, teyide...
Biraz soluklandım o Korkunç Yenikapı Cehennemi'ne
Dönüp Marmaray'a binmeden önce
Son bir soluk aldım bu sokakta...



Kimse bilmez bir fotoğrafın neler çektiğini...
Kimse bilmez bir sokağın ardında neler gizlendiğini
Belki bir Demiryolu köprüsünden gördüm seni
Sonra yanına gelip bir fotoğraf çektirdim
Belki çocukluğumuz aynı mahallelerde geçti
Belki de yalnızca bir his bu
Sonuçta burası Samatya, Küçük Langa...
Bazı işlerim vardı, tetkike teyide geldim
Sonra binecem gidecem o korkunç Marmaray'a
Yenikapı Cehennemi'nden geldim ben.



Oysa ne güzeldi bizim Langa, Samatya
Biz otururken Kumkapı'da, biraz da Cankurtaran'da
Sonra Küçük Ayasofya
Memur çocukları çok gezer...
Yolun düşerse Azak Yokuşu'na
İnersin ordan Gedikpaşa'ya
Mektep yolunda kara kömür, kara duman Hamam
Sonra biliyorsun Dizdariye Çeşme'si
Binbirdirek Sarnıcı,
Oradan doğru Çemberlitaş, Cağaloğlu
Çıkmazsa arkasından bir Çapanoğlu
Sirkeci'deyiz, Başkent'te, ordan doğru vapura...
Halamlara...
Ama önce son bir soluklanma...



Foto: Haziran 2016
Şiir: Eylül 2016

1 commentaire:

selavy a dit…

"Üst geçit" ilhâmı için bkz.
http://minel-la.blogspot.com.tr/2016/08/gunluk-no-050.html#comment-form